Sinds september 2020 worden er uit naam van 'WoningNet' phishing e-mails en sms'jes gestuurd. Deze oplichters worden steeds geniepiger.
Er gaan e-mails en sms'jes rond dat je (verlengings)kosten moet betalen, maar ook dat er 'inactiviteit is op uw account'. Naast het versturen van mails en sms'jes worden er ook mensen gebeld.
Heb jij een mail of sms gekregen van Woningnet of ben je gebeld dat je verlengingskosten moet betalen?
Klik niet op een link, maak géén geld over en hang op. Verwijder het bericht meteen. Deze berichten worden niet door ons, Woning in Zicht verstuurd en ook niet door Woningnet zelf.
Zo herken je dit valse bericht
- Controleer de naam van de afzender. Is dat Woningnet (vals) of niet?
- Controleer het logo. Op onze website zie je ons logo. Komt dat niet overeen? Dan is het géén mail van ons, Woning in Zicht.
- Hoe is de aanhef? Wordt jouw naam daarin gebruikt?
- Controleer de informatie die in de mail of het sms'je staat. Als je goed leest dan zie je dat de informatie niet klopt.
- Ook wordt je doorverwezen naar Woningnet en niet naar de website van Woning in Zicht.
Heb je toch op de link geklikt om verlengingskosten te betalen?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met je bank om aan te geven dat er sprake is van digitale oplichting. Ook adviseren wij je om aangifte te doen bij de politie. Op de website van de
Er is geen sprake van een lek of hack vanuit ons systeem. Het betreft een landelijke ontwikkeling, zie ook